Při vývoji a konstrukci vozů společnost Iveco vždy přihlíží k vývoji na trhu, potřebám zákazníků a ekologickým požadavkům. Tento přístup je důležitou součástí vývoje těžkých nákladních vozů pro silniční dopravu řady Stralis, u nichž v roce 2007 došlo k významným inovacím a stejně jako u těžkých vozů řady Trakker určených pro práci v lomech a na stavbách.
Celá těžká řada se pyšní stejnými bezpečnostními a konstrukčními prvky, vysokou úrovní komfortu a motory Cursor, které jsou spolehlivé, mají nízkou spotřebu, velký výkon a nízkou hlučnost.
Chcete projet i v těch nejobtížnějších terénech? Pak zvolte Trakker – pracovní nástroj konstruovaný tak, aby zvládl terénní jízdu i v extrémně náročných podmínkách nebo s extrémními náklady. Hlavní novinkou u nového vozu Traker je jeho zesílená kabina.
Blízká příbuznost nového Trakkeru a Stralisu je zcela evidentní díky použití kabiny Active Day (AD) a Active Time (AT) ze Stralisu. Pohodlí řidiče zvyšuje umístění hlavních ovládacích prvků: dekompresní motorová brzda, hydraulický retardér, rádio, tempomat, to vše lze ovládat, aniž by řidič musel sundat ruce z volantu. Na sloupku volantu je také umístěna řadící volič převodovky EuroTronic.
Novinkou u vozů Trakker jsou také hnací nápravy s jednoduchou redukcí osazené kotoučovými brzdami. Trakker – s motorem odpovídajícím emisní úrovni Euro 5 – má nízkou spotřebu paliva díky modernímu systému spalování použitého u motorů Cursor a také díky úpravě výfukových plynů systémem SCR (selektivní katalytické redukce), což umožňuje vyladění motoru tak, že je výkonný a úsporný.
Ocelové parabolické nebo listové pružiny jsou již standardem určených jak pro silniční dopravu tak i práci v terénu. U těžkých nákladních vozů 6×4 a 8×4 je nabízen i nový systém vzduchového odpružení v kombinaci s nápravou s redukcí v náboji kola. Nový Trakker dává odpověď na veškeré transportní úkoly v oblasti stavebnictví, těžkého transportu a speciálních přeprav.